Az országban nincsenek vasutak, a szilárd burkolatú utak hossza kb. 45 ezer km. A legfontosabb országút a parton fut, és Tripolit köti össze Bengáziával, nyugaton Tunézia, keleten Egyiptom felé folytatódik. Egy másik főút Tripoliból vezet délre, Szabhába. Modern utakat építettek a kőolajmezőkre és a nagyobb oázisvárosok, így el-Kufra felé. A csővezetékek nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a kőolaj, a földgáz és az édesvíz szállításában. Részben már megépült a Nagy Földalatti Folyó, amely a Szahara alatti víztartó kőzetrétegekből vezeti a vizet a parti városokba. Ennek a mélységi édesvízkészletnek azonban nincs utánpótlása, így ez sem jelent végleges megoldást. Az öt nagy kőolajkikötő mellett (ebből négy a Sidra-öbölben és Tobruknál) a legfontosabb tengeri kikötő Tripoli és Bengázi. Nemzetközi repülőtér is e két városban van.
Líbiában jobb oldali közúti közlekedés van.
A megengedett sebességhatárok személyautók számára:
- 100 km/h: autópálya
- 85 km/h: főútvonal
- 70 km/h: mellékútvonal
- 50 km/h: településen belül
Teherautók számára a fenti viszonyokon: 65, 60, 50, 30 km/h a megengedett. Ezek betartását alig ellenőrzik, ezért az autósok nem is tartják be, mindig a lehetséges legnagyobb sebességgel próbálnak haladni.
A parkolási tilalmat szigorúan ellenőrzik és büntetik. Tripoliban az ünnepek alkalmával tiltottá váló területekről az autókat elvontatják. |